Vanliga frågor och svar

Jag har gjort en retur, får jag ett nytt inbetalningskort?

Nej, du använder samma inbetalningskort som vi skickade med i paketet. Du drar själv av värdet för de returnerade varor, lägger till returfrakt 60:- och betalar in resterande belopp (inkl. fakturaavgift 19:-).


Kostar det någonting att göra en retur?

Ja, det tillkommer returporto 60:- när du väljer att göra en retur. 

 

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket? 

Finns produkten på lager är leveranstiden normalt 2-3 arbetsdagar. 


Hur lång garanti är det på era produkter? 

Du har alltid 1 års garanti på alla våra varor (om inget annat står i produktpresentationen). I övrigt gäller bestämmelserna i konsumentköplagen. 

 

Vad händer om jag inte löser ut mitt paket? 

För ej avhämtade paket debiteras en hanteringsavgift (för att täcka fraktkostnad, returfrakt etc) på f.n. 150:-. 


Måste jag beställa för en viss, lägsta, summa? 

Vi har ett lägsta ordervärde på 145:-. Dvs att du måste beställa varor för minst 145:- för att kunna göra en beställning. 

 

Vad är postförskott? 

En avgift som tillkommer om man väljer att betala för paketet när man hämtar ut det hos ombudet.

 

Vilka betalningssätt kan jag välja mellan och hur mycket kostar de? 

Du kan välja att betala dina varor mot postförskott, faktura, betalkort och Home Shop-konto.

Postförskott: Du betalar dina varor när du hämtar ut ditt paket hos ombudet. Fraktavgift 59,90 och postförskottsavgift 49,90 tillkommer.

Faktura: Du hämtar ut ditt paket utan att betala hos ombudet. Det följer med en faktura i ditt paket. Fraktavgift 59,90 och fakturaavgift 19:- tillkommer.

Betalkort: Du betalar för din varor i samband med att du gör din order i vår webbshop. Fraktavgift 59,90 tillkommer.

Home Shop-konto: Med Home Shop-konto kan du välja att dela upp din betalning på 6, 12 eller 18 månader. Läs mer här. 

 

Jag kan inte hitta gratispremie på er hemsida. Vad ska jag göra? 

Skriv in www.homeshop.se/ + katalogkoden i adressfältet. Då finns premien på startsidan att läggas med i varukorgen. 


Hur länge får mitt paket ligga kvar hos ombudet? 

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar. För närmare information om just ditt utlämningsställe – kontakta vår kundservice på telefonnummer 0320-92 210 eller e-mail kundservice@homeshop.se. 


Ingår moms i era priser? 

Ja, moms ingår alltid i alla våra priser. 


Jag har råkat radera min SMS-avisering. Vad gör jag nu? 

Kontakta vår kundservice på telefonnummer 0320-92 210 eller e-mail kundservice@homeshop.se så hjälper vi dig att ta fram löpnumret du behöver för att hämta ut ditt paket. 


Jag bor inte i Sverige, kan jag beställa hos er? 

Nej, tyvärr levererar vi endast varor inom Sverige.